SZCZEGÓŁY SZKOLENIA
Dziecko z zaburzeniami słuchu w przedszkolu |
Problematyka szkolenia związana z trudnościami dziecka w wieku przedszkolnym z różnymi zaburzeniami słuchu oraz sposobami ich rozwiązania lub zminimalizowania. Szkolenie ma charakter praktyczny. Może zostać dostosowane do indywidualnych przypadków dzieci. |
Prowadzący: | Urszula Milejszo: psycholog kliniczny, specjalista wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju, realizator programu Szkoła dla Rodziców i Wychowawców, współautorka poradnika dla rodziców niesłyszących Barbara Bednarska: doświadczony surdologopeda, neurologopeda, wykładowca akademicki, współautorka poradników dla rodziców i wychowawców dzieci z wadą słuchu |
Czas trwania szkolenia: | 5h dydaktycznych |
Ilość uczestników: | do 20 osób |
Kontakt: |
Barbara Bednarska e-mail: barbara.bednarska@fundacjafonia.pl tel. 508 204 259 Urszula Miłejszo e-mail: ula.milejszo@fundacjafonia.pl tel. 509 687 243 |
Informacja o szkoleniu
Dziecko z zaburzeniami słuchu w przedszkolu
Szkolenie skierowane do osób, które pracują z dziećmi w wieku przedszkolnym: nauczycieli wczesnej edukacji, pedagogów, psychologów, logopedów oraz studentów studiów logopedycznych i pedagogicznych. Celem szkolenia jest ukazanie problemów dziecka w wieku przedszkolnym z różnymi zaburzeniami słuchu oraz sposobów ich rozwiązania lub zminimalizowania. Szkolenie ma charakter praktyczny, oparte jest na wieloletnim doświadczeniu zawodowym prowadzących.
Czas trwania: 5h dydaktycznych
Ilość uczestników: do 20 osób
Kontakt:
Prowadzący:
- Urszula Milejszo: psycholog kliniczny, specjalista wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju, realizator programu Szkoła dla Rodziców i Wychowawców. Na co dzień pracuje w Specjalistycznym Ośrodku Diagnozy i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu PZG w Gdańsku. Od kilkunastu lat prowadzi konsultacje dla rodziców i dzieci w kilku gdańskich przedszkolach. Współpracuje z Uniwersytetem Gdańskim, prowadzi zajęcia ze studentami Podyplomowych Studiów Logopedycznych oraz praktyki studenckie. Współautorka poradnika dla rodziców niesłyszących. Posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami.
- Barbara Bednarska: surdologopeda, neurologopeda. Pracuje w Specjalistycznym Ośrodku Diagnozy i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu PZG w Gdańsku, współpracuje także z innymi placówkami edukacyjnymi i opiekuńczymi, w których prowadzi zajęcia logopedyczne. Prowadzi zajęcia dydaktyczne ze studentami studiów dziennych i podyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim oraz szkół wyższych w Gdańsku - Ateneum i GWSH. Współautorka metody Dialogu i Narracji
Świat Opowiadany oraz kilku poradników dla rodziców i nauczycieli dotyczących problemów dziecka z wadą słuchu. Mimo dużego doświadczenia zawodowego ciągle poszerza swoją wiedzę biorąc udział w licznych kursach, szkoleniach i konferencjach. Stale poszukuje nowych inspiracji w pracy z dziećmi z zaburzeniami mowy.
Program szkolenia:
- Czy każde dziecko z wadą słuchu słyszy tak samo źle? Diagnoza audiologiczna: badania diagnostyczne. Rodzaje wady słuchu. Omówienie przykładowych wyników badań.
- W jaki sposób medycyna i technika ułatwia funkcjonowanie słuchowe dziecku z zaburzeniami słuchu? Aparaty słuchowe, implanty ślimakowe, systemy wspomagające słyszenie - jak wyglądają, jak działają, jak je obsługiwać?
- Jak funkcjonuje dziecko z wadą słuchu w grupie? Możliwości i ograniczenia słuchowe dziecka z wadą słuchu.
- Czy dziecko z wadą słuchu mnie rozumie? Jak komunikować się z dzieckiem z zaburzeniami słuchu? Rozwój mowy u dzieci z wadą słuchu - czynniki determinujące rozwój mowy.
- Co daje nauczycielowi dobrze przeprowadzona diagnoza psychologiczna dziecka z wadą słuchu? Jakie sfery rozwojowe dziecka badane są podczas diagnozy psychologicznej?
- Czy dziecko z zaburzeniami słuchu inaczej odbiera świat? W jaki sposób wada słuchu wpływa na procesy poznawcze percepcja wzrokowa, słuchowa, dotykowa, myślenie? Przykłady zabaw rozwijających zmysły
- Jak wygląda rozwój społeczno-emocjonalny dziecka z wadą słuchu? W jaki sposób odczytywać emocje dzieci, jak dzieci radzą sobie z emocjami?
- Jaka jest rola rodziny? Zależność między postawami rodzicielskimi, a funkcjonowaniem dziecka ? Współpraca przedszkola z rodzicami.
- Jak przekazywać rodzicowi informacje o niepokojących zachowaniach dziecka? Współpraca przedszkola z rodzicami. Wskazówki dotyczące trudnych rozmów z rodzicami.
- Gdzie nauczyciel wychowania przedszkolnego może uzyskać wsparcie? Współpraca z placówkami, które sprawują opiekę nad dziećmi z zaburzeniami słuchu.
ZASADY ZGŁASZANIA SIĘ NA SZKOLENIA/WARSZTATY
- Szkolenie organizuje podmiot/osoba zapraszająca prowadzących. Organizatorami mogą być placówki przedszkolne, szkolne, gabinety terapeutyczne itp.
- Po stronie organizatora pozostaje rekrutacja, informacja i rozliczenia z uczestnikami, poczęstunek, zapewnienie sali, rzutnika oraz innych potrzebnych sprzętów.
- Fundacja FONIA deleguje osoby prowadzące, wystawia zbiorczą FV za przeprowadzenie szkolenia (dla organizatora), zapewnia certyfikaty i materiały szkoleniowe.
- UWAGA! Kontakty dotyczące konkretnego szkolenia podane są pod ofertą. Prosimy korzystać z nich umawiając szczegóły zaproszenia - cenę, ostateczną liczbę godzin, termin.
- Można również wysłać maila na adres: fundacjafonia@fundacjafonia.pl odpowiemy na zapytania i przekażemy kontakty do prowadzących.
- Opłatę za szkolenie należy wpłacić na konto Fundacji Fonia: 32 1440 1013 0000 0000 1550 6091 w ciągu 14 dni po szkoleniu.
- UWAGA! Dane do FV należy przesłać na adres fundacjafonia@fundacjafonia.pl
- Bardzo prosimy o dokładne i precyzyjne uzgodnienia z osobami prowadzącymi. Prosimy o korespondencję mailową na podane adresy z zachowaniem ciągłości odpowiedzi. Pozwoli to na zachowanie porządku organizacyjnego.
STAWIAMY NA DOBRE PRAKTYKI.
Zapraszamy do kontaktu