SZCZEGÓŁY SZKOLENIA
Opóźniony rozwój mowy - Wielopłaszczyznowe podejście do terapii dziecka |
Szkolenie praktyczne, dotyczy wielu czynników, które wpływają na powodzenie terapii dziecka z opóźnionym rozwojem mowy. Konkretne propozycje zabaw i ćwiczeń stymulujących rozwój mowy dziecka, pokaz pomocy i filmów z terapii. |
Prowadzący: | Joanna Bieńkowska - surdologopeda, logopeda wczesnej interwencji, pedagog Agata Potrykus - surdologopeda, logopeda wczesnej interwencji, pedagog, terapeuta ręki I i II stopnia, instruktor masażu Shantala |
Czas trwania: | 6-8 godzin dydaktycznych |
Ilość uczestników: | maksymalnie 30 uczestników |
Kontakt: |
Joanna Bieńkowska e-mail: joanna.bienkowska@fundacjafonia.pl tel. 609-313-141
Agata Potrykus e-mail: agata.potrykus@fundacjafonia.pl tel. 508-931-027 |
Informacja o szkoleniu
Opóźniony rozwój mowy - wielopłaszczyznowe podejście do terapii dziecka
Czas trwania: 6-8 godzin dydaktycznych
Odbiorcy: logopedzi, studenci logopedii, pedagodzy oraz wszystkie osoby, które w swojej pracy spotykają się z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy (o.r.m.)
Ilość uczestników: maksymalnie 30 uczestników
Kontakt:
Informacje o szkoleniu:
Szkolenie ma charakter praktyczny. Ma na celu przedstawienie wielu czynników, które wpływają na powodzenie terapii dziecka z opóźnionym rozwojem mowy. Podczas szkolenia przedstawiane zostaną konkretne propozycje zabaw i ćwiczeń stymulujących rozwój mowy dziecka. Zostaną one poparte filmami z terapii oraz pokazaniem konkretnych pomocy wykorzystywanych podczas codziennych zajęć terapeutycznych.
PLAN SZKOLENIA:
- Rozwój mowy dziecka w normie i w patologii.
- Przegląd narzędzi diagnostycznych.
- Propozycja postępowania terapeutycznego z uwzględnieniem każdego z modułów:
- ELEMENTY WCZESNEJ INTERWENCJI (Prawidłowe karmienie i jego wpływ na rozwój mowy, wpływ rozwoju psychoruchowego w pierwszym roku życia na rozwój mowy dziecka);
- STYMULACJA JĘZYKOWA (Stymulacja rozwoju językowego na poszczególnych etapach rozwoju mowy dziecka);
- MOTORYKA MAŁA I DUŻA (Wpływ motoryki małej i dużej na rozwój mowy ćwiczenia ruchowe, słuchowo-ruchowe, elementy terapii ręki);
- PERCEPCJA SŁUCHOWA (Rozwój percepcji słuchowej i propozycje zabaw na poszczególnych etapach rozwoju mowy dziecka);
- PERCEPCJA WZROKOWA (Koordynacja oko-ręka, ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej);
- SENSORYKA (Rola zmysłu dotyku, propozycje ćwiczeń i zabaw sensorycznych).
W każdym module zostaną Państwu przedstawione normy oraz przypadki dzieci z nieprawidłowościami i zaburzeniami w wyżej wymienionych sferach. W czasie szkolenia dowiedzą się Państwo również jak radzić sobie z konkretnymi problemami rozwojowymi oraz jak łączyć różne metody pracy podczas terapii dziecka z ORM. Przedstawimy Państwu konkretne propozycje zabaw dostosowane do wieku i funkcjonowania dziecka.
Serdecznie zapraszamy!
Prowadzący:
- Joanna Bieńkowska - Surdologopeda, specjalista wczesnej interwencji, pedagog. Na co dzień pracuje w Specjalistycznym Ośrodku Diagnozy i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu przy PZG w Gdańsku oraz prowadzi zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju w gdańskich Przedszkolach. Współpracuje z Uniwersytetem Gdańskim, prowadząc zajęcia ze studentami Podyplomowych Studiów Logopedycznych. Jej głównymi zainteresowaniami naukowymi są szeroko pojęte zaburzenia językowe, opóźniony rozwój mowy oraz rozszczepy podniebienia.
- Agata Potrykus - Surdologopeda, logopeda wczesnej interwencji, pedagog. Na co dzień pracuje w Specjalistycznym Ośrodku Diagnozy i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu przy PZG w Gdańsku oraz w jednym z gdańskich przedszkoli. Prowadzi szkolenia, a także zajęcia ze studentami we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim oraz Szkołą Wyższą - Ateneum. Ceni interdyscyplinarność logopedii jako nauki, stąd stara się rozszerzać kwalifikacje o różne dziedziny, Terapeuta Ręki I i II stopnia, Instruktor Masażu Shantala Special Care, specjalizacja z biomasażu. Jest zwolenniczką wykorzystywania wielu metod, dobranych indywidualnie do potrzeb dziecka, jednak wiodącą metodą, którą wykorzystuje w pracy jest metoda dialogu i narracji
Świat Opowiadany
. Czołowe miejsca w zawodowych zainteresowaniach zajmują - opóźniony rozwój mowy, wczesna interwencja, surdologopedia (w tym CAPD - centralne zaburzenia przetrwania słuchowego) oraz język migowy.
ZASADY ZGŁASZANIA SIĘ NA SZKOLENIA/WARSZTATY
- Szkolenie organizuje podmiot/osoba zapraszająca prowadzących. Organizatorami mogą być placówki przedszkolne, szkolne, gabinety terapeutyczne itp.
- Po stronie organizatora pozostaje rekrutacja, informacja i rozliczenia z uczestnikami, poczęstunek, zapewnienie sali, rzutnika oraz innych potrzebnych sprzętów.
- Fundacja FONIA deleguje osoby prowadzące, wystawia zbiorczą FV za przeprowadzenie szkolenia (dla organizatora), zapewnia certyfikaty i materiały szkoleniowe.
- UWAGA! Kontakty dotyczące konkretnego szkolenia podane są pod ofertą. Prosimy korzystać z nich umawiając szczegóły zaproszenia - cenę, ostateczną liczbę godzin, termin.
- Można również wysłać maila na adres: fundacjafonia@fundacjafonia.pl odpowiemy na zapytania i przekażemy kontakty do prowadzących.
- Opłatę za szkolenie należy wpłacić na konto Fundacji Fonia: 32 1440 1013 0000 0000 1550 6091 w ciągu 14 dni po szkoleniu.
- UWAGA! Dane do FV należy przesłać na adres fundacjafonia@fundacjafonia.pl
- Bardzo prosimy o dokładne i precyzyjne uzgodnienia z osobami prowadzącymi. Prosimy o korespondencję mailową na podane adresy z zachowaniem ciągłości odpowiedzi. Pozwoli to na zachowanie porządku organizacyjnego.
STAWIAMY NA DOBRE PRAKTYKI.
Zapraszamy do kontaktu